Strona główna » Serwis » Naprawy układu kierowniczego

Naprawy układu kierowniczego

Spis stosowanych podczas napraw części zamiennych: drążki, końcówki drążków kierowniczych, przeguby napędowe zewnętrzne i wewnętrzne, zwrotnice, płyn układu wspomagania, pompy układu wspomagania, a także regenerujemy przekładnie kierownicy i pompy układu wspomagania.

Układ kierowniczy zapewnia kierowcy kontrolę nad kierunkiem jazdy, oraz pełni funkcję wspomagającą jego łatwe prowadzenie. Od jego bezawaryjnej pracy zależy bezpieczeństwo użytkowników. Awarie układów kierowniczych zwykle nie następują natychmiastowo, użytkownik może wykryć gorszą kontrolę nad pojazdem, utrudniające prowadzenie luzy wyczuwane na kierownicy, oraz widoczne ubytki płynu z układu wspomagania. Zbyt duży ubytek płynu powinien się spotkać z natychmiastowa reakcją kierowcy, gdyż niedostateczne smarowanie układu może spowodować większe uszkodzenia.

Podzespoły układu kierowniczego są podatne w dużym stopniu na uszkodzenia, gdy jeździmy po zniszczonych nawierzchniach dróg, w czasie wypadków drogowych, oraz w przypadku uderzeń w przeszkody i dziury w jezdni.

Trwałość układów kierowniczych obniża się, gdy zaczynamy stosować niższe profile opon, oraz sztywniejsze komplety sprężyn z amortyzatorami.

Niejednokrotnie Klienci zadają pytanie jak pokonywać odcinki dróg o wadliwych i nierównych nawierzchniach. Kierowcy z zacięciem sportowym wolą szybszą jazdę, uważając że mniej kołysze, z tym że powoduje to szybsze uszkodzenie elementów układu kierowniczego.

Wykonanie naprawy poza wymianą zużytych elementów wymaga również korygowania geometrii podwoziowej, co przeprowadzamy na sprzęcie diagnostycznym, który komputerowo adaptuje parametry spełniające wymagania producenta.
Niejednokrotnie Klienci zadają nam pytanie ile będzie kosztowała naprawa wymagająca korygowania geometrii, obliczamy wtedy cenę dwóch operacji serwisowych. W rozmowie uzyskujemy informację, że inne warsztaty niską ceną bez geometrii próbują ściągnąć Klienta, natomiast tak wykonana usługa nie ma nic wspólnego z obowiązującymi standardami i klient nie powinien jej zaakceptować.

Rekomendowane przez praktyków jest przestrzeganie terminów corocznych przeglądów okresowych połączone z naprawą znalezionych usterek układu kierowniczego.

W momencie gdy nagła awaria układu kierowniczego będzie wymagała niecierpiącej zwłoki naprawy, zawsze można przyjechać.