Strona główna » Serwis » Diagnostyka Komputerowa

Diagnostyka Komputerowa

Spis czynności naprawczych i stosowanych podczas napraw części zamiennych: odczytujemy komputerowo usterki, diagnozujemy komputerowo, kasujemy inspekcję serwisową, usuwamy usterki z pamięci komputerów, wymieniamy czujniki obrotu wałka rozrządu, czujniki obrotu wału korbowego, czujniki temperatury, termostaty, przekaźniki, przełączniki, świece żarowe, świece zapłonowe, cewki zapłonowe, kopułki, przewody, kostki połączeniowe, wiązki przewodowe, piny, klemy, konektory, naprawiamy układy sterowania silników benzynowych i diesla i filtra cząstek stałych, układy ABS, poduszek powietrznych, instalacje elektryczne, elektryczne szyby, centralne zamki, alternatory, rozruszniki, mechanizmy wycieraczek, instalacje alarmowe, wentylatory, układy klimatyzacji, układy nadmuchowe, przepustnice, montujemy haki holownicze, czujniki parkingowe, alarmy.

Układy sterowania elektronicznego stosowane są obecnie na szeroką skalę do produkcji samochodów, jest to zarówno ogólna tendencja rozwojowa jak i wyścig producentów w walce o klienta. Ich zastosowanie zapewnia użytkownikom bezpieczeństwo czynne (oświetlenie pojazdu, lusterka elektryczne, wspomaganie układu hamulcowego, układ ABS i z nim związane, wspomaganie układu kierowniczego, tempomat i inne ) i bierne ( poduszki powietrzne, kurtyny powietrzne, zamki otwierające się po kolizji i inne ), wysterowanie pracy silników benzynowych i diesla, wysterowanie systemem komfortu ( elektryczne szyby, centralne zamki, elektryczne regulowane fotele i kierownica i inne ), a także dostosowanie do wymagań ekologicznych. Szczególnie duży wpływ na zmiany konstrukcyjne silników mają wymagania ekologiczne, które wyeliminowały z produkcji wiele bardzo trwałych i niezawodnych jednostek napędowych. Co w połączeniu z niższą jakością stosowanych obecnie materiałów nie pozwala oczekiwać zbyt dużej trwałości. Kolejne nowe układy sterowania zapewniają możliwość znacznie lepszego doposażenia samochodów, natomiast wzrost ilość elektroniki zwiększa prawdopodobieństwo, że w przypadku nagłej awarii może dojść do unieruchomienia pojazdu.

Awarie układów zwykle nie następują natychmiastowo, pomocna w ich wykryciu będzie obserwacja kontrolek, oraz diagnostyka komputerowa wykonana w naszym serwisie. Niejednokrotnie Klienci zadają nam pytanie z jaką usterką może być związana paląca się kontrolka, pomimo szczerych chęci trudno jest dokonać telefonicznej diagnozy, gdyż może mieć na to wpływ bardzo duża liczba parametrów. Klienci na ogół z rozwagą podchodzą do awarii elektroniki i chcą przyjechać na tak zwane podłączenie auta pod komputer serwisowy, co jest bez wątpienia konieczne, natomiast zastanawiamy się często dlaczego Klienci przypuszczają że to załatwi sprawę. Najprawdopodobniej jest to wynikiem popularnych opinii krążących wśród osób nie zajmujących się diagnostyką na co dzień.

W przypadku gdy po odczycie błędów okaże się, że mamy do czynienia z błędem stałym, którego wykasowanie było nieskuteczne należy wykonać poszerzoną diagnostykę aby zweryfikować usterkę. Aby móc spełnić oczekiwania Klientów i wykonać konieczne naprawy niezbędne jest stałe podnoszenie poziomu technicznego naszej załogi i wyposażenia serwisowego. Komputery serwisowe są dość kosztownymi urządzeniami, jednak naszym zdaniem nie bardzo nadążają za postępem technologicznym. Można dzięki nim wykryć usterki zapisane w pamięci komputerów i układy elektroniczne które należy poddać dalszej diagnostyce.

Na najważniejsze pytania Klientów w którym miejscu jest uszkodzenie przykładowej wiązki elektrycznej lub jaką część wymienić aby naprawić auto, w prosty sposób komputer nie odpowie.

Odpowie natomiast nasz dobrze przygotowany technik diagnosta przeprowadzając wiele pomiarów diagnostycznych na przykład: sprawdzenie ciśnień, podciśnień i szczelności podzespołów, sprawdzenie ich wydajności, sprawdzenie drożności wiązek elektrycznych, jakości przekaźników i połączeń w kostkach, a także wiele potrzebnych parametrów można uzyskać dopiero podczas pomiarów trakcyjnych. Poszerzona diagnostyka jest w tym przypadku rozwiązaniem z pewnością pracochłonniejszym i wymagającym większych nakładów niż tylko odczyt usterek, ale kalkuluje się, gdyż skutecznie naprawione auto to mniejszy stres i wydatki, niż gdyby naprawa była wykonywana warsztacie wymieniającym wadliwe elementy bez odpowiedniego zbadania.

W momencie gdy nagła awaria elektroniki będzie wymagała niecierpiącej zwłoki naprawy, zawsze można przyjechać.